Ett vassare medlemssystem.

Friskis Linköping kommer att byta medlemssystem. Det är alltså det system där alla medlemsuppgifter finns, pass bokas, kortköp och incheckning registreras och allt annat som hör kortsystem och inpasseringar till. Susanne Karlsson är administratör på Friskis och huvudansvarig för att få övergången att funka så bra som möjligt. Det är ett mäktigt jobb med runt 12 000 medlemmar, schema, ekonomissytem och mycket annat som ska föras över och skapas i ett för oss helt nytt system! Men vi gör förstås detta för att det ska bli så mycket bättre för dig som är medlem.
Varför ska Friskis byta medlemssystem?
Vi har vuxit ur vårt nuvarande system och ska byta till ett system med fler och bättre funktioner. För dig som är medlem innebär det till exempel att det blir lättare att köpa kort via webben, att ditt kort registreras direkt vid köp och att inget ifyllande av papper behövs, bättre sökfunktioner med mera. För oss som jobbar med systemet så blir det också mycket bättre genom att det blir mer komplett med fler funktioner för ekonomi och att vi inte behöver registrera korten i efterhand.
När ska bytet ske?
Den 28 maj klipper vi det gamla systemet och från den 29 maj är det det nya som gäller. Du kommer troligen att kunna hämta ditt nya kort från och med 30 maj men vi återkommer med mer info om exakt datum. Vi behöver lite tid för att få allt att funka så du kommer inte att kunna boka pass under några dagar i övergången. Då går det heller inte att se schemat på hemsidan eller i appen.
Varför måste man byta ut själva kortet?
Medlemskorten kommer bytas ut till chipkort vilket ger en snabbare inpassering och kan användas vid inpasseringsgrindar som vi kommer införa framöver. Alla kommer också att fotas vid byte till det nya kortet. Bilden finns bara i vår dator och visas in mot receptionen vid incheckning. Det är för att undvika att korten missbrukas genom att man lånar ut dem.
|